Web 2.0 Expo, Berlin

Nakon San Francisca, a prije Tokija, u Berlinu se održao Web 2.0 Expo od 5. do 8. studenog 2007. Konferencija je okupila oko 1.500 sudionika redom web dizajnera, web developera, programera, web stratega i marketinških stručnjaka.
Tijekom četiri dana održano je niz predavanja i otvorenih rasprava, koje su vođene u nekoliko dvorana istodobno. Službeni jezik je bio engleski, koji se još jednom potvrdio kao globalni jezik IT industrije.

Što je web 2.0?

Naziv je nastao brainstormingom Tima O'Reillyja i suradnika pred nešto više od dvije godine.
Sam naziv ne znači puno osim što podsjeća na inačice programa i napredniju verziju softvera koji volite koristiti. Ono što on zapravo znači jest da je Internet postao medij, koji koriste sve sfere društva, a ne isključivo znanstvenici, IT sektor i geekovi.

diferences

Tablica prikazuje razliku web1.0 i web2.0 aplikacija

Ukratko web je postao platforma na kojoj se koriste aplikacije koje svaki korisnik prema vlastitoj potrebi može doprogramirati i personalizirati i prepustiti društvu na daljnje korištenje.

Naš izbor predavanja za vas:

Web 2.0 osnove

Razlog našeg dolaska u Berlin je između ostaloga bio da uživo vidimo predavanja poznatih imena iz svijeta weba.
Tim O'Reilly nas je pozdravio kao jedan od organizatora ove konferencije koja putuje po svijetu i širi spoznaje kamo web ide.
Uz ostalo intervjuirao je i podpredsjednika Nokie, Ari Virtanena, od koga smo saznali sve o novom modelu Nokie N800 Internet Tablet koja je upravo puštena u prodaju i u Njemačkoj ga smatraju ozbiljnim konkurentom iPhoneu o kojemu svi pričaju u Europi. Kad već spominjemo iPhone vidjele smo redove pred T-Mobile trgovinama Berlina kada je pušten u prodaju 7.11.

Također je g. Virtanen rekao i da će od sada svi modeli Nokie imati isti novi punjač, i kako bi on volio da termin Web 3.0 zaživi što prije. Pod tim terminom on podrazumijeva mogućnost korištenja svih web aplikacija i na mobilnim telefonima.

Kathy Sierra (autor mnogih stručnih knjiga za izdavača O'Reilly) nas je podučila kako stvoriti passionate users on-line. Dragi naši developeri, osim što website mora privlačiti pažnju dizajnom i funkcionalnošću, potrebno je staviti korisnika u prvi plan. Znači, na primjer, ne isticati tvrtku i proizvode već postprodajne usluge.

Dizajn i funkcionalnost weba

Tom Coates iz Yahoo! Tech Developmenta održao je veselo predavanje u kojem je naglasio da velika količina podataka nije nešto čega se treba bojati pri izradi websitea. Umjesto hijerarhijskog pristupa po logičnom slijedu, samo treba vizualno prezentirati hijerarhiju krajnjem korisniku, kako bi on lako odabrao informaciju koja njemu treba.

Jeremy Keith, Web Developer iz Clearleft udahnuo je malo poezije u sudionike i zbunio ih totalno izjavom da "content is king" više ne vrijedi nego je sada vrijeme za "behaved presented structured content". Sadržaj mora biti strukturiran, prezentiran i dinamički oblikovan prema krajnjem korisniku.

Mark Boulton, je naglasio dizajn kao ne samo ljepotu weba, već funkcionalan element. I da se s Arialom i Verdanom mogu postići čuda samo ako primijenimo klasične metode poput zlatnog reza pri oblikovanju layouta web stranice. Dakle, ne trebate puno različitih fontova nego dobar dizajn (dizajn koji podrazumijeva oblikovanje sadržaja arhitekturom stranice a ne samo uporabom boja i oblika).

Web development

Naši susjedi iz Italije prestavili su nam Rich Internet Applications. U slobodnom prijevodu Internet aplikacije koje plijene pažnju i kako to najbolje postići. Spomenut ćemo neke od tehnologija koje su vam manje ili više znane: Flex, AIR, Flash, XUL, OpenLazlo, Silverlight, WPF, JavaFX.
Predstavljene su prednosti i mane primjene pojedine tehnologije, te je zaključak da svakako voditelj projekta mora konzultirati tehničkog direktora koje tehnologije na kojem projektu primijeniti i da se u našem web developerskom svijetu najbolji rezultati postižu kombinacijom više njih, ovisno o složenosti projekta ili ciljanoj publici. Na primjer sigurno nećete otvoriti website s prodajom hardvera u Flashu, ali bi kod konfiguratora cijene željenog računala bilo poželjno koristiti AJAX.

Ako ste nestrpljivi najavio je:

  • awesomebar a.k.a. Places
  • zoom page (poput Opere)
  • spajanje bookmarka i taggiranje istih
  • mogućnost izrade add-onova i da su sve ideje dobrodošle jer Firefox ide dalje

Tristan Nitot, predsjednik i osnivač Mozilla Europe predstavio je Firefox 3.0 i novitete koje donosi. Demonstrirao je utjecaj Firefoxa zamolivši nas sve da ustanemo, te da sjednu oni koji koriste Firefox i gle čuda - svi posjedaše osim nekolicine.

Marketing danas

Marketing 2.0 iliti revolucija u marketingu na webu. Sudionici konferencije složili su se s predavačima da je vrijeme bannera prošlo. Usporedili su bannere s jumbo plakatima koji izumiru poput dinosaura. Također i TV reklame kakve danas znamo za pet godina kažu oni neće postojati. Marketing kakav se sad traži jest on demand - tražim ono što me zanima vezano uz moje interese, posao ili nešto što trebam kupiti. Tražim to na webu i želim imati brzu, točnu inforamciju i servis on-line pomoću kojega to mogu kupiti ili se obratiti nekome za pomoć oko odabira.

Nova ekonomija

Wikinomics je knjiga koju nam je prestavio sam autor Dan Tapscott. Rođena je nova generacija C. Današnji tinejdžeri su 3C generacija (Co-communication, Co-creation i Connection). Naveo je primjer gdje učenici na Novom Zelandu podučavaju svoje učitelje korištenju računala, što obje strane prihvaćaju s radošću i zadovoljstvom jer učenici ocjenjuju učitelje!
Ako niste primijetili, današnja djeca ne gledaju više TV kao prijašnje generacije, jer sve što ih zanima saznaju preko računala i prijatelja koje ondje kontaktiraju.
Ovo globalno druženje dovodi do revolucije u načinu na koji razmišljamo. Jer je moguće u samo par sati dobiti odgovor sa svih strana svijeta i savjete kako poboljšati npr. seminarski rad ili doktorat koji pišete.

Wrli novi web

Nakon izbora predavanja kojima smo prisustvovale, moramo se pohvaliti da smo prema našem saznanju bile jedine iz Hrvatske i djevojke iz organizacijskog odbora Web 2.0 konferencije su nas pozvale na Girl Geek Party. Tamo smo upoznavale IT djevojčice u pratnji IT dječaka iz raznih zemalja i zaključile da ćemo vjerojatno tako nešto organizirati u Hrvatskoj i to na croatian way.
Osim zabave održale smo i panel predavanje na središnjem dijelu konferencije s temom outsourcinga u Hrvatsku. Bilo je nekoliko zanimljivih pitanja tipa: "Mislio sam da se outsourca samo u Kinu ili Indiju?". Nakon što smo im otvorile oči da smo mi bliže i da smo dio europske kulture, te da nam tehnologije nisu strane jer imamo vrsnu IT populaciju, zainteresirale smo prisutne za takvu suradnju.

Par savjeta za kraj

Ukratko još par savjeta ako kanite unaprijediti vaš website na web 2.0:

  • dobro proučite koji su vam krajnji korisnici
  • pazite na globalno tržište (hrvatska i engleska inačica websitea)
  • mislite na mogućnost razvitka npr. postprodajnih usluga on-line chat, customer support, blog na temu vaše djelatnosti i sl.
  • razvijajte aplikacije s web sučeljem
  • obratite se profesionalcima koji će vam pomoći

Ako vas je naš članak zainteresirao, predavanja možete detaljnije proučiti.

Upišite komentar

Podaci